Når et dødsfall inntreffer vet vi hos oss i Hamar Begravelsesbyrå at de fleste pårørende ønsker å snakke med oss raskt. Det er mange spørsmål som skal besvares og mye av det praktiske omkring en gravferd som skal avklares og ordnes på relativt kort tid. Vi ønsker å stå til tjeneste omkring de praktiske gjøremålene, gjøre vårt ytterste for å kunne bidra til en verdig gravferd og ikke minst kunne veilede, hjelpe og støtte de etterlatte i en vanskelig situasjon. Hvor mye støtte og hjelp de enkelte etterlatte trenger og ønsker er svært forskjellig. Det finnes ingen fasit for hvordan sorg oppleves så våre møter med den enkelte etterlatte er veldig varierende.
Når vi i Hamar Begravelsesbyrå nå ser etter en ny kollega er det svært viktig for oss og for innholdet i stillingen at du er dyktig på kommunikasjon og har empatiske evner. At du kan møte personen som sitter foran deg med respekt og omtanke samtidig som du kan veilede og informere på en tydelig måte, er en nødvendighet. Foruten møte med de etterlatte vil du som gravferdskonsulent utføre praktiske gjøremål med mangt innenfor organisering, tilrettelegge og klargjøring. Arbeidshverdagen oppleves allsidig og varierende og ikke minst er den meningsfylt.
Dine hovedarbeidsoppgaver:
Gi veiledning til de etterlatte om hvilke oppgaver som må utføres i forbindelse med et dødsfall
Sende inn meldinger om dødsfall til rette instanser
Organisere det de etterlatte føler de trenger hjelp til i forbindelse med gravferden
Stell og nedlegg av den døde
Ha ansvar for pynting og gjennomføring av seremonier i kirker og andre lokaler som benyttes til gravferden
Kjøre bårebilen
Båretransport hovedsakelig i området Hamar, Stange, Løten, Ringsaker og Gjøvik
Tilstedeværelse under seremonier
Delta i vår gjeldende vaktordning
Salg/inskripsjon/montering av gravstein
Forefallende oppgaver
Kvalifikasjoner:
Det kan være en fordel med helsefaglig bakgrunn men dette er ingen betingelse
Førerkort minimum klasse B er en nødvendighet
God fysikk da stillingen krever en del bæring og løfting
Du snakker og forstår et skandinavisk språk svært godt
Gode datakunnskaper
Personlige egenskaper:
Tillitskapende og ærlig
Allsidig, fleksibel, tilstedeværende og arbeidsom
Svært serviceinnstilt og med gode kommunikasjonsevner
God til å organisere, holde orden og skape oversikt
Du takler å holde på med flere oppgaver samtidig
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vil du vite mer om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med vår samarbeidspartner Frisikt Karriere AS v/ Randi N. Stensby, på tlf.: 917 48 306
Vi gjør oppmerksom på at vi fortløpende tar kontakt med søkere så ta gjerne kontakt med oss snarlig.
Velkommen som søker til stillingen.
Comments